Már Kínában is közeleg a benzines autók vége

A nemzeti média közleménye szerint Kína iparügyi minisztere már elkezdte elkészíteni az ütemtervet a tradicionális autók gyártásának és kereskedelmének befejezésére és helyette az elektromos technológia fejlesztésére fókuszálnak majd.

A jelentésben még konkrét dátumok nem szerepelnek, viszont Peking egyre nagyobb nyomást gyakorol a helyi autógyártókra, hogy felgyorsítsák az elektromos autók fejlesztését.

Kína a világ legnagyobb autópiaca – az eladott járművek számának szempontjából – ezért minden helyi változás a szabályozásban, kihatással van a nemzetközi autóiparra is.

Kína helyettes ipari minisztere, Xin Guobin, azt nyilatkozta, hogy az autóipari fórum Vasárnap megkezdte a “beszüntetés ütemtervének megalkotásához szükséges előkészületeket, a tradicionális energiájú járművek gyártásának és eladásának tekintetében”.

Franciaország és az Egyesült Királyság még júliusban bejelentette 2040-re beszüntetnék a benzines és dízeles autók árusítását, a globális felmelegedést okozó gázok és a környezetszennyezés visszafogása érdekében.

Kína kommunista vezetése ezzel szemben nemcsak ezt a célt tűzte ki, hanem az ország egyre növekvő olaj étvágyát is szeretné korlátozni az elektromos autó-ipar fejlesztésével.

Kína a tavalyi év folyamán megelőzte az USA-t és ezzel a világ legnagyobb elektromos autó piacává vált. 2015 óta a teljesen elektromos és a hibrid autók eladása 50%-ot emelkedett – 336000 ezer autóra, ami a globális piac 40%-a. Szemben az USA-val ahol 159620 ilyen autót adtak el.

A jelentésből ezen felül más részlet nem derül ki, azonban a Pekingi képviselők azt nyilatkozták, hogy tervek vannak rá hogy “az új energiájú autókat új stratégiai szintekre emeljék”.

Peking már eddig is több milliárd dollárral támogatta az elektromos technológia fejlesztését és a vevők támogatását, azonban a kvóta rendszer pénzügyi vonzatát igyekeznek egyre jobban az autógyártókra terhelni.

A jelenlegi kvóták alapján az elektromos és a hibrid autók gyártásának a gyártó össztermelésének 8%-át kell adnia a következő évben, 10%-át 2019-ben és 12%-át 2020-ban. Azok az autógyárak akik ezt nem teljesítik megvásárolhatják a többet termelő versenytársaik felesleges kreditjeit.

Ezen felül Peking sürgeti az állami energiacégeket is, hogy töltőállomások építésével tegyék még vonzóbbá az elektromos autókat.

A kínai BYD Auto – a BYD akkumulátorgyártó egy leányvállalata – a világ legnagyobb elektromos autó gyártója az eladások szerint. A cég hibrid autókat gyárt kínai piacokra és teljesen elektromos taxikat és buszokat az USA, Európa, Altin Amerika és Kínai piacokra.

A kínai tulajdonú Volvo Cars, a General Motors, a Volkswagen, a Nissan Motor és más autógyártók is közzétették, hogy közreműködnének a kínai partnerekkel az elektromos autók gyártásában és fejlesztésében.

Szerkesztő: arsratio

Oszd meg

Hozzászólás