A folyékony akkumulátorok növelhetik az energiatárolás rugalmasságát

Egy új típusú energiatároló rendszer forradalmasíthatja az energiatárolást és az elektromos autók töltési idejét akár órákról másodpercekre csökkenthetik.

A Glasgow Egyetem új tanulmánya szerint az egyetem vegyészei létrehoztak egy folyékony akkumulátor rendszert egy nanomolekula felhasználásával, ami képes az elektromos energia vagy a hidrogén gáz elraktározására, ezzel egy új hibrid energiatároló rendszert alkotva.

Ez a hibrid-elektromos-hidrogén folyékony akkumulátor azon az elméleten alapul, hogy bizonyos a nanoméretű molekulák képesek energiát tárolni, amit igény esetén elektromosság vagy hidrogén gáz formájában fel tudják szabadítani. Amikor létrehozzák a nanomolekulákkal koncentrált folyadékot, az energiatároló kapacitása akár a tízszeresére is nőhet. Az energiát ezután a helyzettől függően rugalmas módon vagy elektromosság vagy hidrogén gáz formájában teszi elérhetővé.

Ennek a technológiának talán a legnagyobb előnye, hogy az elektromos autók töltési idejét akár pár másodpercre csökkentheti, mivel az anyagot a jelenlegi üzemanyagokhoz hasonlóan a kocsiba lehetne tölteni. A folyamat során az autó régi akkumulátor folyadékot leengednék, amit a töltőállomáson ismét fel lehetne tölteni és újra felhasználni.

A kutatók szerint az általuk megalkotott új technológia elősegítheti a megújuló energiaforrások terjedését és az elektromos autók terén elősegítheti egy elektromosság-üzemanyag rendszer létrejöttét, aminek használat bizonyos esetekben előnyös lehet a puszta elektromosság felhasználásával szemben.

“A megújuló energiaforrások jövőjéhez szükség van egy nagy kapacitású és rugalmas energiatároló rendszerre, ami kiküszöböli az ellátás hullámhegyeit és völgyei. A mi megközelítésünk egy új utat biztosít ennek az elektrokémiai megvalósításához és az elektromos autók terén is felhasználható lehet, amiknél az akkumulátorok töltése akár több órába is telhet és a kapacitásuk még mindig igen korlátozott. Ezen felül az általunk használt anyag rendkívül magas energia sűrűsége megemelheti az elektromos autók hatótávolságát és megemelheti az energia tároló rendszer ellenállását is, aminek köszönhetően a legmagasabb teljesítmény mellet is éghetnek a lámpák,” mondta Leroy Cronin a rendszert megtervező professzor és a technológiáról publikált tanulmány vezető szerzője.

Forrás: nature.com

Szerkesztő: arsratio

Oszd meg

1 Hozzászólás

  1. Ez így csacsiság, és akkor finom voltam 🙂 “megemelheti az energia tároló rendszer ellenállását is, aminek köszönhetően a legmagasabb teljesítmény mellet is éghetnek a lámpák”

    válasz küldése

Hozzászólás küldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.