A legnépszerűbb vitamin és ásványi anyag kiegészítőknek nincs mérhető pozitív hatása

A St. Michael Kórház és a Torontó Egyetem új tanulmánya szerint a legelterjedtebb vitamin és ásványi anyag tartalmú étrend-kiegészítőknek az egészségre nézve nincs következetes pozitív vagy negatív hatása.

A kutatáshoz, a csapat 2012 és 2017 között végzett randomizált kontroll klinikai vizsgálatok adatait vetette össze és arra a következtetésre jutott, hogy a multivitaminok, a C és a D  vitaminok és a kalcium nincsenek semmilyen hatással a szív- és érrendszeri betegségek, a szívrohamok, az agyvérzések és a korai elhalálozás kockázatára. Általánosan az emberek azért szednek vitaminokat, hogy az étrendjükből hiányozni vélt vitaminokat és ásványi anyagokat pótolják.

“Meglepett minket, hogy ennyire csekély pozitív hatása volt az emberek által széles körben fogyasztott kiegészítőknek,” mondta David Jenkins, a tanulmány vezető szerzője. “A vizsgálatunk arra jutott, hogy a multivitaminok, C és a D  vitamin vagy kalcium fogyasztásának nincsenek káros hatásai – viszont jól látható előnyei sincsenek.”

A tanulmány eredményei szerint a folsav (B9 vitamin) önmagában és más B vitaminokkal kiegészítve mutatott csökkenést a szív- és érrendszeri betegségek és az agyvérzések kockázatában. Amíg a niacin (B3 vitamin) és az antioxidánsok éppen egy nagyon alacsony emelkedést eredményeztek az általános elhalálozási kockázatban.

“A felfedezések arra utalnak, hogy az embereknek tudatosabbnak kell lenniük az általuk szedett kiegészítőkkel kapcsolatban és meg kell győződniük róla, hogy tényleg olyan vitamin és ásványi anyag hiány ellen használhatóak, mint amire az egészségügyi szolgáltatójuk felhívta a figyelmüket,” mondta Jenkins.

A kutatók az A, B1, B2, B3, B6, B9, C, D és az E vitaminokat, a β-karotint, kalciumot, vasat, cinket, magnéziumot és a szelént fogyasztásának adatait vizsgálták meg. A ‘multivitamin’ kifejezést, azokra a készítményekre használták, amelyekben a legtöbb általános vitamin és ásványi anyagot tartalmazták.

Hogy beszerezzük a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat, a legelőnyösebb egészséges étrendet folytatni” mondta Jenkins.

Forrás: onlinejacc.org

Szerkesztő: arsratio

Oszd meg

2 hozzászólás

  1. De van!!! A hombár tudósok a diétázókra nem is gondolnak? Mondjuk a kalóriaszámlálósokra. A zöldségeknek meg gyümölcsöknek is van ám kalóriatartalma, még ha nem is annyi mint más ételeknek. Jó, nem azt akarom írni hogy állandóan a szintetikusan meggyártott vitaminokkal meg ásványi anyagokkal kelljen élni, de néha jó kiváltani velük a zöldségeket és a gyümölcsöket mikor mondjuk megcsúszik a napi terv valami okból kifolyólag, vagy éppen valami extrém adatokkal rendelkező ételt kell elhelyezni a napi rendszerben.

    válasz küldése
  2. Na erősen gyanús, hogy valamilyen élelmiszeripari lobbi íratta ezt a cikket (az eredetit). SAJÁT TAPASZTALAT: kalcium + D vitamin hatására elmúltak a deréktáji becsípődéseim, meghúzódások, sőt az ízületi fájdalmaim is megszűntek. Persze hogy “a D vitaminok és a kalcium nincsenek semmilyen hatással a szív- és érrendszeri betegségek, a szívrohamok, az agyvérzések és a korai elhalálozás kockázatára”, de másra igen. Mióta fokhagyma kapszulát (szelén) szedek, elmúltak a meszes gócok, a legutóbbi CT nem talált egyet sem. Magnézium jelentősen erősebbé tette a szívműködésem, elmúltak az esti gyengeségek. Persze ezeket nem ajánlom, csak a tapasztalataimat írom le

    válasz küldése

Hozzászólás küldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.