Az elektromos eszközök használata, akár fél jeggyel is ronthatja a diákok eredményeit

Egy új tanulmány szerint azok a hallgatók, akiknek lehetőségük van valamilyen elektronikai eszközt nem tanulási célra használni az óráik alatt, kevésbé teljesítenek jól vizsgáikon.

Mindezen felül azok a diákok, akik maguk nem használják az elektromos készülékeiket az órák közben, de egy olyan előadáson vesznek részt, amelynek során a használatuk engedélyezett, szintén rosszabbul teljesítenek, ami arra utal, hogy az eszközök jelenléte már önmagában megbontja a tanulási környezetet.

Az amerikai Rutgers Egyetem kutatói arra igyekeztek választ adni, hogy a figyelem megosztása az elektronikus eszközök és az előadás között mennyiben befolyásolja az érintett diákok teljesítményét az év közbeni tesztek, illetve a szemeszter végi vizsgák során.

A kutatásban 118 kognitív pszichológiát hallgató diák vett részt egy-egy szemeszter erejéig . Az előadások felében teljesen megtiltották a laptopok, tabletek és a telefonok használatát, amíg a többi előadáson használhatták ezeket. Azon előadások esetében, amelyek közben engedélyezett volt az elektronikai berendezések használata, a hallgatóknak fel kellett jegyezniük, hogy használták-e őket a tanuláson kívül más célra is az előadás alatt.

A tanulmány eredményei szerint az eszközök használata az előadások alatti megértési tesztek eredményeire nem volt hatással, azonban a féléves vizsgák eredményinél legalább 5%-os, vagy fél érdemjegynyi csökkenést eredményezett. Ez arra utal, hogy a figyelem megosztásának rövid távon nem volt számottevő hatása a megértésre, hosszú távon azonban már problémákat okozott.

Ezen felül azokon az előadásokon, ahol engedélyezett volt az elektromos eszközök használat, azok a diákok is rosszabbul teljesítettek, akik nem használtak semmilyen ilyen eszközt.

“Ez a felfedezés figyelmeztetésül szolgál az elkötelezett diákok és oktatóik számára, hogy a figyelem megosztása káros hatással rendelkezik, ami a vizsgáik eredményeire és a végső jegyükre is hatással van”, tette hozzá Arnold Glass, a tanulmány vezető szerzője.

A kutatók szerint a tanároknak, hogy segítsék a diákokat, el kell magyarázniuk, hogy készülékeik használatának hosszú távon milyen negatív hatásai lehetnek a tanulmányi eredményeikre .

Ez a legelső olyan, autentikus tanulási környezetben lefolytatott tanulmány, amely ok-okozati viszonyt mutatott ki az elektronikus berendezések figyelemelterelő hatása és a későbbi tanulmányi teljesítmény között.

Forrás: tandfonline.com

Szerkesztő: arsratio

Oszd meg

Hozzászólás küldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.