Kategóriák Ember

Az elektromos eszközök használata, akár fél jeggyel is ronthatja a diákok eredményeit

Egy új tanulmány szerint azok a hallgatók, akiknek lehetőségük van valamilyen elektronikai eszközt nem tanulási célra használni az óráik alatt, kevésbé teljesítenek jól vizsgáikon.

Mindezen felül azok a diákok, akik maguk nem használják az elektromos készülékeiket az órák közben, de egy olyan előadáson vesznek részt, amelynek során a használatuk engedélyezett, szintén rosszabbul teljesítenek, ami arra utal, hogy az eszközök jelenléte már önmagában megbontja a tanulási környezetet.

Az amerikai Rutgers Egyetem kutatói arra igyekeztek választ adni, hogy a figyelem megosztása az elektronikus eszközök és az előadás között mennyiben befolyásolja az érintett diákok teljesítményét az év közbeni tesztek, illetve a szemeszter végi vizsgák során.

A kutatásban 118 kognitív pszichológiát hallgató diák vett részt egy-egy szemeszter erejéig . Az előadások felében teljesen megtiltották a laptopok, tabletek és a telefonok használatát, amíg a többi előadáson használhatták ezeket. Azon előadások esetében, amelyek közben engedélyezett volt az elektronikai berendezések használata, a hallgatóknak fel kellett jegyezniük, hogy használták-e őket a tanuláson kívül más célra is az előadás alatt.

A tanulmány eredményei szerint az eszközök használata az előadások alatti megértési tesztek eredményeire nem volt hatással, azonban a féléves vizsgák eredményinél legalább 5%-os, vagy fél érdemjegynyi csökkenést eredményezett. Ez arra utal, hogy a figyelem megosztásának rövid távon nem volt számottevő hatása a megértésre, hosszú távon azonban már problémákat okozott.

Ezen felül azokon az előadásokon, ahol engedélyezett volt az elektromos eszközök használat, azok a diákok is rosszabbul teljesítettek, akik nem használtak semmilyen ilyen eszközt.

“Ez a felfedezés figyelmeztetésül szolgál az elkötelezett diákok és oktatóik számára, hogy a figyelem megosztása káros hatással rendelkezik, ami a vizsgáik eredményeire és a végső jegyükre is hatással van”, tette hozzá Arnold Glass, a tanulmány vezető szerzője.

A kutatók szerint a tanároknak, hogy segítsék a diákokat, el kell magyarázniuk, hogy készülékeik használatának hosszú távon milyen negatív hatásai lehetnek a tanulmányi eredményeikre .

Ez a legelső olyan, autentikus tanulási környezetben lefolytatott tanulmány, amely ok-okozati viszonyt mutatott ki az elektronikus berendezések figyelemelterelő hatása és a későbbi tanulmányi teljesítmény között.

Forrás: tandfonline.com

Megosztás
Írta:
arsratio
Címkék: diák tanulás

Legutóbbi tartalom

Megfejtették a Voynich-kéziratot

A Bristol Egyetem kutatói sikerrel jártak ott, ahol rengeteg kódfejtő, nyelvész és számítógépes program elbukott: sikerült feltörniük a "világ legrejtélyesebb…

2019-05-16 7:55 du.

Az éjszakai égboltból is elektromosságot termelhet ez az új ‘napelem’

A napelemek egyértelmű hátránya, hogy a működésükhöz szükség van a Napból érkező sugarakra. Azonban korábbi megfigyelések szerint egy a hideg…

2019-05-13 7:18 du.

Ellenmérget fejlesztettek ki a leghalálosabb medúzafaj csípésére

A Sydney Egyetem kutatói felfedezték a föld legmérgezőbb állataiként számon tartott kockamedúzák mérgének ellenszerét. Az ausztrál kockamedúzák egyes fajtáinak akár…

2019-05-13 7:07 du.

Nincs biztonságos alkohol mennyiség a terhesség alatt

Egy nemzetközi kutatócsapat felfedezte, hogy milyen biológiai változások állhatnak a magzati alkohol spektrumzavar mögött. A káosz elméleten alapuló kutatás keretében…

2019-05-13 7:00 du.

A napelemek hatékonyságán is javít a koffein

A los angelesi Kalifornia Egyetem és a kínai Solargiga Energy kutatói felfedezték, hogy a koffein hatékonyabbá teszi a hagyományos napelemek…

2019-05-13 6:48 du.

Megtörtént az első lépés az ultra-gyors Wi-Fi fejlesztésében

A Harvard Egyetem mérnökei eddig először használtak félvezető lézert rádió frekvencia adóként. Az eredmények szerint a berendezés nem csak a…

2019-05-13 6:42 du.

Ez a weboldal cookie-kat használ.