Kategóriák Ember

Hatástalan az egy alapvető tanulási gondolkodásmód elmélet

Az Edinburgh Egyetem kutatása szerint az iskolákban széles körben használt tanulást és iskolai sikereket motiváló módszerek nem biztosítanak előnyöket a tanulók számára.

Az úgynevezett fejlődő gondolkodásmód elmélet – ami azt feltételezi, hogy az emberek intellektuális képessége nem kötött hanem változó – a kutatók szerint semmilyen, sőt egyes esetekben akár negatív hatással is lehet a tanulásra.

Az elmélet hatásait vizsgáló pszichológusok szerint a tankönyvek minőségének javításával és szisztematikus tanulási módszerek alkalmazásával növelhető hatásosan a tanulási képesség.

A kutatócsapat több mint 600 gyerek eredményeit vizsgálták meg annak a tükrében, hogy azok hogyan vélekednek az intellektuális képességekkel kapcsolatban. Az eredmények szerint ezeknek a nézeteknek nem volt semmi hatása arra nézve hogy a vizsgálati alanyok képesek voltak-e összetett feladatok megoldására.

Ez az eredmény azért is meglepő mivel korábban megjelenő tanulmányok azt sugallták, hogy ezekkel a megközelítésekkel lényegesen javítható a diákok tanulási képessége. Ezzel szemben az eredmények szerint a kemény munka és az elhivatottság volt a kulcs a diákok sikerében.

A fejlődő gondolkodásmód elmélet először a nyolcvanas években került képben és most rengeteg hasonló régi pszichológiai elmélethez hasonlóan komoly vizsgálatoknak vetették alá, hogy kiderítsék tényleg valós-e az elmélet vagy ez is csupán a hibás vizsgálati módszerek és a túlzott interpretáció eredménye – amire az elmúlt években rengeteg példát láthatott a pszichológia szakterülete.

Az új tanulmány kettő korábbi kutatás megismétlését és azok módszertani értelmezését tűzte ki célul. A valójában három tanulmány alkotta projektben kínai és brit 13 év alatti gyerekek tanulási képességeit és iskolai teljesítményét vizsgálta.

A megfelelően kontrollált új tanulmányokban a kutatók a korábbiakkal éppen ellentétes eredményt kapták; mégpedig, hogy a fejlődő gondolkodásmód elméletet ismerő gyerekek rosszabb, nem pedig jobb eredményeket mutatnak a nehezebb anyagok feldolgozásában. Ez az eredmény a gyerekek jegyeiben is megmutatkozott, ahol szintén negatívan hatott az érdemjegyekre.

További kutatásokban a csapat azt is kiderítette, hogy ez a hatás ugyanilyen formában az egyetemista tanulókra is ugyanúgy érvényes – itt viszont már valamelyest mérsékeltebb, inkább semlegesnek nevezhető volt a hatás.

Forrás: psycnet.apa.org

Megosztás

Legutóbbi tartalom

Célegyenesben Kína a 2020-as károsanyag kibocsátási célkitűzéseiben

A University College London kutatónak közreműködésével készített felmérés szerint jelentős mértékben csökkent 2014 és 2017 között a kínai hőerőművek károsanyag…

2019-10-11

Trópusi erdőben találtak új antibiotikumot

A Rutgers Egyetem kutatói egy nemzetközi közreműködés keretében felfedeztek egy új antibiotikumot, amit a mexikói trópusi erdők talajában élő baktériumok…

2019-10-11

24,8 százalékos hatásfokot értek el az olcsó perovszkit alapú nap celláknál

A kínai Nanjing és a kanadai Toronto Egyetemek kutatócsapatának sikerült elkészítenie egy teljes perovszkit tandem nap cellát. Az új celláról…

2019-10-11

Az első exobolygó felfedezője szerint a benépesítésük lehetetlen feladat lenne

Michel Mayor, svájci Nóbel-díjas kutató szerint az emberek soha nem fogják benépesíteni a Naprendszeren kívül eső bolygókat, mivel ahhoz túl…

2019-10-11

Új szintre lépett a lítium-szén dioxid akkumulátorok fejlesztése

A lítium-szén dioxid akkumulátorokon alapuló energiatározó rendszerek azért vívtak ki elismerést maguknak az elmúlt években, mivel elméletileg akár hétszer magasabb…

2019-10-03

2000 atom volt egyszerre két helyen az új kvantum rekordnál

A Bécs és a Basel Egyetemek közreműködésében eddig nem látott méretekben tesztelték a kvantum szuperpozíció elméletét. A kísérletben összesen több…

2019-09-26

Ez a weboldal cookie-kat használ.

Elolvasom